keskiviikko 30. kesäkuuta 2010

Sähkö- ja ilmastointityöt käynnissä - electrical and ventilation installation in progress





Aikamoinen määrä putkia ja johtoja piilossa sisäkatossa. Nämä ovat koneellisen ilmanvaihdon kanavia.


Quite some cables and tubes hidden in the ceiling. these are tubes for the mechanical ventilation of the house.


s



Sähkömiehet ovat laskeneet, että kattoon tulee yhteensä 66 valopistettä! Oletettavasti koko taloon eikä vain ja ainoastaan olohuoneeseen.
Talon ikkunat toimitettiin kaikki avautuvina vaikka niiden piti olla kiinteitä lukuunottamatta makuuhuoneita. Terassin oven ikkunat eivät ulotu lattiaan saakka samassa linjassa isojen ikkunoiden kanssa. Siinäkin meillä on erimielisyys toimituksen oikeellisuudesta. Tuli asiaa kuluttaja-asiamiehn toimistoon, koska talotoimittaja ja ovitoimittaja eivät hyväksy reklamaatiotani. Toisaalta, aika hyvin on mennyt toistaiseksi, jos reklamaatiot jäävät näihin kahteen - ja näidenkin kanssa voin elää.
The electricians have counted 66 light points in the ceiling! I assume that covers the full house and not only the living room. All the windows were delivered as opening ones whereas my order was fixed ones except in the bed rooms. The window glass in the double doors to verrandah does not follow the line of the adjacent big windows. I have submitted my claims to the contractors but surely they have not accepted my complaints. Have to pay a visit to the Consumer Advice Centre and see if I can win my case with their support. On the other hand, I can live with these shortcomings and think that I am doing quite well if the failures remain as only two.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti